Tekst või veebilehe disain – kumb tuleb esimesena?

Plaanid uut kodulehte ja mõtled, kas enne alustada tekstist või disainist? See on nagu iidne klassikaline kana või muna debatt, mis on olnud aastaid aruteluks.

Aga kas järjekord päriselt ka loeb? Kas on erilist vahet, kas teha enne tekst või disain? Lihtne vastus – jah on.

Niisiis, milline peaks olema õige järjekord? Disain ja siis tekst? Või tekst ja siis disain?

Miks on copywriting tähtis?

Copywriting on kunst kirjutada sõnu, mis müüvad. See on sõnade kasutamine selliselt, et kodulehe külastajast saaks maksev klient.

Head kodulehe tekstid panevad inimest tegema kindlat tegevust ja maandavad hirme, mis enne ostu inimesel olla võivad.

Sageli jäetakse tekstid kodulehe tegemise protsessis täiesti viimaseks või ei kaasata copywriterit üldse. See on suur viga.

Miks? Sest see on nagu ehitada maja ilma projektita. Viimse detailini disainitud uhke koduleht on raha raiskamine, kui kodulehe tekstid on jamad.

Copywriter on see, kes teeb enne kodulehe tegemist selgeks:

  • Kes on su kliendid ja millised mured ja soovid neil on
  • Millist probleemi su toode või teenus lahendab
  • Millised on su toote või teenuse head omadused
  • Kuidas erined konkurentidest
  • Kuidas sinu kliendiga suhelda
  • Millised märksõnu inimesed kasutavad, et sinuni jõuda

Seda ei tee ei disainer ega programmeerija. Aga kui kodulehte tehes eeltööd ei tehta, siis tulemust pole. Investeering on küll tehtud, aga tulu jääb saamata.

Miks on disain tähtis?

Nüüd aga disaini juurde.

Hea disain peab olema tehtud niiviisi, et tekstid tuleksid esile ja silm haaraks kohe tekste lugema. Hea disainer teab, kuidas osutada tähelepanu kõige olulisemale infole.

Hea disain parandab kasutajakogemust ja hoiab inimesi kauem lehel. Selle tulemusel väheneb lehel bounce rate (põrkemäär) ja keskmine lehel viibimise aeg suureneb. See parandab sinu SEO-d, suunab kodulehele liiklust ja lõppude lõpuks tõstab ka müügitulemusi.

Niisiis on tugev disain hädavajalik positiivse kasutajakogemuse loomiseks. Kui koduleht näeb välja nagu aastast 2000 või on segane, lahkub inimene kiirelt lehelt.

Iga tehing on suhe kliendiga. Ja iga suhte alus? Usaldus. Mida professionaalsem koduleht, seda suurem on usaldus. Ja seda suurem on omakorda tõenäosus müük kirja saada.

Mis juhtub, kui teha disain esimena?

Kui veebidisainer keskendub kasutajasõbralike disainide loomisele, siis copywriter on ekspert tekstide kirjutamisel, mis köidavad tähelepanu.

Kui veebidisainer on juba disaini valmis teinud, pole copywriteril muud võimalust kui disain toimima panna.

Mis võivad olla selle tagajärjed?

  • Suvaline tulemustele mitte orienteeritud sisustruktuur.
  • Teksti pikkus võib olla liiga pikk ja copywriter on sunnitud kohatäiteks teksti kirjutama.
  • Teksti pikkus võib olla nii lühike, et copywriteril pole ruumi toodet põhjalikult kirjeldada.
  • Detailne kindla sõnade arvuga disain piirab copywriteri loomingulisust.
  • Kui copywriteri kirjutatud sõnade arv ületab limiidi, võib see kogu disaini paigast nihutada.

Saladus on tasakaalus

Veebilehe sisu ja sõnumite mõistmine enne disainifaasi toob efektiivsema kodulehele.

Mõned põhjused, miks copywriter ja veebidisainer võiksid mõlemad olla kodulehe tegemisel kaasatud:

  • Koduleht toob paremaid tulemusi
  • Kodulehe tekste on parem lugeda
  • Koduleht kõnetab klienti
  • Ühtne ja kvaliteetne kuvand sinu ärist

Isegi kui tekstid peaksid kodulehe tegemise protsessis tulema kõige esimesena, siis tähtsust tuleb omistada mõlemale – nii disainile kui tekstidele. Sest ka tekstid üksi ei mängi välja, kui disain neid ei toeta.

Päriselt kasulikud, harivad ja põnevalt kirjutatud kodulehe tekstid ja esteetiliselt nauditav disain on kaks tugevat elementi, mis loovad aluse veebilehele, mis kõnetab klienti ja aitab saavutada ärieesmärke. 

Mõtled kodulehe värskendamise peale? Siit saad lugeda rohkem kodulehe tegemise kohta või saada meile päring, et arutada täpsemalt sinu soove ja eesmärke. 

SAID KASULIKKU INFOT?
Ära ole kade, jaga seda ka teistega 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn