Mobiiliäppide loomine – idee on olemas, mis edasi?

Sul on suurepärane mobiiliäpi idee. Ja oled leidnud ka agentuuri, kes võiks aidata selle idee reaalsuseks muuta. Mis edasi?

Järgmine loogiline samm oleks mobiiliäpi arendus ja äpiga turule minek. Aga enne veel, kui sukeldud turule ja hakkad oma äpiga ilma tegema, on üks asi veel — briif.

Mis on mobiiliäpi briif?

Mobiiliäppide loomine algab briifist. Sul võib olla peas selge ettekujutus äpist, aga oluline on seda ettekujutust tõlkida ka arendusfirmale kirjalikus vormis. Miks?

See mängib olulist rolli, kuidas projekt lõpuks kujuneb. See tagab, et oled arenduspartneriga samal lainel igal sammul – alates eelarve tegemisest kuni äpi väljatöötamiseni ja turule toomiseni. 

Nagu nimigi selgelt viitab, ongi mobiiliäpi briif dokument, kus on lühidalt kirjas arendusprojekti detailid. Briif suurendab usaldust ja sujuvat suhtlust ja tagab, et äpi lõpptulemus vastab ootustele.

Kuigi hea mobiiliäpi briifi tegemine võib võtta aega ja vaeva, on see kindlasti seda väärt. See on kõigi mobiiliäppide loomise alustala.

Aga kui oled juba valmis briifi tegema, vaatame, kuidas teha seda hästi. Artikli lõpus oskad kirjutada briifi, mis määratleb selgelt äpi eesmärgid ja visiooni.

Alusta endast

Alusta endast ja oma ettevõttest. Kirjelda, mida te teete, kes on teie kliendid ja turg, milline on teie meeskond, eesmärgid ja visioon. Arendajad vajavad seda teavet, kuna nad ehitavad tooteid turupiirangute ja kliendipersoonide ümber, mida te neile pakute. Suurema visiooni nägemine aitab kaugemale näha ja aru saada, millised on teie väärtused.

Räägi mobiilirakenduse eesmärgist

Selgita probleemi, mida tahad lahendada. Mobiilirakenduse väljatöötamiseks peab arendusettevõte teadma, mida soovid saavutada. Proovi vastata küsimustele MIDA, MIKS ja KUIDAS see äpp lahendab mingit probleemi.

Kui äpi eesmärk on selgelt määratletud, aitab see tehnilisel partneril eesmärke hästi täita.

Mõned mobiiliäpid on reklaamkampaaniaks ja kasutatakse vaid lühikest aega, teised on firmasisesed keerukad tööriistad, mõned teenivad tulu ja mõnikord on äpi olemus hoopis mittetulunduslik või heategevuslik.

Kirjelda ka seda, kellele äpp mõeldud on. Demograafilised andmed, eeldatav kasutajate arv, kas on mingid erilised kasutajarollid – kõik see võib mõjutada kasutajaliidest ja mobiiliäpi arengut.

Jaga, mis kohas äpi arendus on

Kirjelda, millises arendusetapis sa hetkel oled. Oled sa idee arendamise etapis või on välja töötatud juba prototüüp ja wireframe. See aitab arendusettevõttel aru saada, mis on juba tehtud ja mida tuleb veel teha.

Selgita mobiiliäpi funktsioone

Selgita, millised on mobiilirakenduse konkreetsed funktsioonid.

Meie soovitus on jaotada rakendus peamisteks funktsioonideks ja kirjeldada üksikasjalikult neid kõiki. Kui meil on põhiteadmised igast funktsioonist eraldi, hakkame punkte ühendama ja selgitama, kuidas need funktsioonid koos töötavad. Lisa nii palju detaile kui võimalik.

Mõned küsimused, millele vastata:

  • Millised funktsioonid on vajalikud?
  • Millised funktsioonid võiksid olla?
  • Kas kasutaja autentimine on vajalik?
  • Kas rakendus peab võrguühenduseta töötama?
  • Kas on vaja erilahendusi?

Kuidas kasutaja äpis liigub?

Räägi, kuidas kasutaja rakenduses liigub. Kuidas ta lehele jõuab, mis tema eesmärk on, kuidas ta seda saavutab ja kuhu ta edasi suunatakse. Kõik sammud kuni lehelt lahkumiseni ja vajadusel korduvkülastamiseni tuleks teha selgeks kohe alguses. 

Klienditeekonna kaardistamine lahendab palju probleeme ja aitab võtta kliendi kokkupuutepunktid sinu teenusega osadeks. 

Näide, milline võiks välja näha kasutajakogemuse kirjeldus:

1. Kasutaja laeb rakenduse alla
2. Kasutaja näeb registeerimisakent
3. Kui kasutaja valib registreerimiseks Facebooki, avaneb ekraan Facebooki profiili eeltäidetud andmetega 
4. Pärast profiili seadistamist kuvatakse põhiekraan koos tooteloendiga 
5. Sellel ekraanil saab kasutaja tooteid otse ostukorvi lisada
6. Vähemalt ühe kauba lisamisel on ekraani allosas näha ostukorvi eelvaade
7. Kasutaja puudutab ostu lõpetamiseks ostukorvi alumist eelvaadet
8. Kasutajale kuvatakse maksevõimalused
9. Pärast makseviisi valimist on ost sooritatud 
10. Kasutajat teavitatakse tellimuse vormistamisest

Eelarve ja aeg

Eelarve hinnang ja projektile ajaskaala määramine on viimane asi, mis tuleks briifile lisada. Nii saab mobiiliäpi arendaja anda tagasisidet eesmärkide teostatavuse kohta.

Arenduspartner peaks olema teadlik, kui sul on konkreetne tähtaeg või sündmus, enne mida peaks mobiilirakendus valmis olema. Enne äpi avaldamist peaks olema ka piisavalt aega, et mobiiliäppi reaalsete kasutajatega testida.

Pea meeles meeles, et midagi ei pea briifi tehes kivisse raiuma. Võid kasutada seda artiklit abimehena ja arutada üksikasju täpsemalt kohtumisel. Mõlemal juhul peaksid need sammud andma tugeva aluse sujuva koostöö ja eduka toote loomiseks.

Mida sa veel ootad? On aeg briifiga alustada.

SAID KASULIKKU INFOT?
Ära ole kade, jaga seda ka teistega 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Arendame iOS ja Android mobiiliäppe, mis on kiired, sujuvad ja mida on mugav kasutada.

Vaata lähemalt