Kodulehe disain

Veebisait on ettevõtte esindaja Internetis, kodulehe disain peegeldab organisatsiooni identiteeti ning toetab põhitegevust. Kodulehe disain on üks võtmeküsimustest, mis määrab kodulehe edu. Veebisait kujundab paljudel esmamuljet organisatsioonist. Ilus kodulehe disain on kindlasti vajalik külastajatega suhtlemiseks, mis mitte ainult ei lisa saidile vürtsi, vaid annab külastajale hea elamuse saidi külastamisest.

Graafika osas ei tohiks ükski pilt olla liiga mahukas, sest lehekülje laadimine ei tohi kesta liiga kaua. Samuti on taunitav vilkuvate, värelevate, vibreerivate jms graafikaelementide kasutamine. Graafika peaks üldjoontes järgima juba olemasolevat organisatsiooni identiteeti (logo, kirjastiil, värvid jm).

Kirjastiili osas tuleks kasutada standardseid kirjastiile, kuna ja novaatorlikke kirjastiile ei pruugi kasutajatel olla.

kodulehe disain

Mõõdukuse seisukohast peaks kõike olema mõõdukalt, ehk pildid ja informatsioon peaksid olema tasakaalus. Soovitav oleks jätta leheküljele ka pisut vaba ruumi, sest kui lehekülg on liigselt üle koormatud, võib ta jätta pisut segase mulje. Silmale tuleb anda ka puhkust

Värvilahendus peab olema hästi valitud, sest see annab saidile “õige” valimuse (ja tunde) sõltuvalt sellest, mida on tahetud edasi anda. Peamine millega siinkohal tuleks arvestada, on värvide sobivus silmale. Värvikombinatsioon, mida kasutatakse, peab olema hästi läbi mõeldud ja toetama brändi. T.Bachmann oma raamatus “Reklaamipsühholoogia” toob välja mehhanismid, millele värvi mõju tugineb. Need on:

  1. Suudab muuta inimese psühholoogilist seisundit. Sinine rahustab, punane erutab, roosa vähendab agressiivsust.
  2. Mõjub inimesele isiklike kogemuste ja kultuurifooni kaudu
  3. Värv mõjub esteetilisi elamusi tekitavalt, eriti seoses teiste värvidega.

Väljavõte raamatust “e-turunduse alused”